فروشگاه اینترنتی ایمو چه زیلوم

فروشگاه اینترنتی ایمو چه زیلوم

فروشگاه اینترنتی ایمو چه زیلوم

فروشگاه اینترنتی ایمو چه زیلوم

فروشگاه اینترنتی ایمو چه زیلوم

علت قفل و خالی کردن زانو چیست؟

پنجشنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۸، ۰۳:۰۳ ب.ظ

 

علت قفل و خالی کردن زانو چیست؟

علت قفل و خالی کردن زانو چیست؟
دکتر علیرضا رحیم‌نیا، فوق‌تخصص ارتوپدی و عضو هیات ‌علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌ا... الاعظم (عج) به این پرسش پاسخ می‌دهد.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از سلامانه پاره شدن مینیسک پا معمولا در ورزشکارها دیده می‌شود. هرچند افراد عادی هم به دلیل پیچ خوردن پا یا صدمه‌ها و ضربه‌هایی که به پایشان وارد می‌شود، دچار پارگی مینیسک می‌‏شوند.
اگر قسمت‌ حاشیه‌ای مینیسک به‌دلیل ضربه شدید پاره شود، ممکن است در مراحل اولیه با تورم، التهاب و درد زانو همراه باشد، ولی اگر قسمت مرکزی مینیسک پاره شود، بیمار در مراحل حاد خیلی متوجه آن نمی‌شود زیرا عروق خونی در این قسمت وجود ندارند، اما در طولانی‌‏مدت ممکن است مایع التهابی زردرنگ یا خونی در مفصل جمع شود.
مشکلی که پارگی مینیسک معمولا برای بیمار ایجاد می‌کند، قفل‌کردن و خالی کردن زانو است. قفل کردن به این شکل است که اگر بیمار به هر علتی زانویش را خم کرد، دیگر نمی‌تواند آن را باز کند. درنتیجه باید با حرکت‌های چرخشی در جهت‌های مختلف، زانو را حرکت بدهد تا بالاخره بتواند آن را باز کند.
خالی کردن زانو هم به این معناست که وقتی فرد راه می‌رود، احساس می‌کند استخوان ساق پایش از زیر درمی‌رود. گاهی نیز مینیسک پاره می‌شود، ولی برای فرد علامتی ایجاد نمی‌کند. به عبارتی، پارگی‌های مینیسک ممکن است پایدار یا ناپایدار باشند. اینکه بیمار فقط درد زانو داشته باشد و ام‌آر‌آی بگیرد و براساس آن معلوم شود پارگی مینیسک وجود دارد و بخواهد حتما جراحی کند، تصور نادرستی است. مینیسک زمانی به درمان نیاز پیدا می‌کند که به خالی کردن یا قفل‌کردن زانو منجر شود.

 

  • کاظم زارع

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی