فروشگاه اینترنتی ایمو چه زیلوم

فروشگاه اینترنتی ایمو چه زیلوم

فروشگاه اینترنتی ایمو چه زیلوم

فروشگاه اینترنتی ایمو چه زیلوم

فروشگاه اینترنتی ایمو چه زیلوم

دست درد

دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۳۲ ب.ظ

علت و درمان “دست درد” عصبی

دست درد,دست درد عصبی,دست درد در دوران بارداری,دست درد شدید,دست+درد+درمان,دست درد در بارداری,دست درد در دوران بارداری,دست درد راست,دست درد ترامادولی,دست دردست,دست درد عصبی,درمان دست درد عصبی,علایم دست درد عصبی

علت و درمان دست درد عصبی

 به گزارش بی اس ام اس درد دست می‌تواند در اثر موارد مختلفی بوجود آید که برخی از آن‌ها معمول و زودگذرند.این بیماری بیشتر در افراد حامله، شیرده و یا افراد مبتلا به اشکالات تیروئید دیده می‌شود.و اما مواردی که با مشاهده‌ی آن باید به پزشک مراجعه کرد؛ کاهش حس و سوزش یا گز گز انگشتان(بدلیل فشار عصبی)، تورم، دردهای شبانه جدا از دردهایی بر اثر خستگی کار(بخصوص اگر باعث بیدار شدن فرد از خواب شود.)، درد با فشار در یک نقطه، وجود هر توده‌ی دردناکی در دست، دردهای دائمی، بوجود آمدن دردهایی در اثر ضربه، دردهای زیاد شانه، درد دست به همراه درد در قفسه‌ی سینه.دردهای مچ دست نیز بیشتر در اثر چکش زدن، تایپ کردن و… می‌باشد اما آسیب دیدن بازو به ندرت اتفاق می‌افتد. آن هم به این دلیل که ماهیچه‌های زیادی در اطراف آن است.اگر درد دست عادی باشد، بهترین درمان برای آن استراحت است. (در هنگام استراحت می‌توان دست‌ها را روی یک بالش نرم گذاشت.)

ماساژ درمانی(مخصوصاً با استفاده از روغن) می‌تواند مفید باشد که البته انجام آن به دقت نیاز دارد تا خطری فرد را تهدید نکند. مثل؛ فشار دادن محکم پشت دست‌ها را تا مچ و بازگردادن آرام آن و سپس فشار دادن کف دستان و انگشتان.فشار دادن به تنهایی هر انگشت به تنهایی.فشار دادن دست‌ها از کف دست تا انتهای مچ و…با مراجعه به پزشک در مواقع ضروری، می‌توان از راه استفاده از برخی داروها، فیزیوتراپی، دستگاه‌های الکتریکی و تحریک عصب نیز این درد و بیماری‌های احتمالی را درمان کرد.

باید توجه داشت که اگر گردن درد شدید بود و ادامه داشت، همراه با درد دست بود و یا سردرد و ضعف اندام فوقانی را به دنبال داشت، باید به پزشک مراجعه کرد.

منابع:

شفاف

کلیک تخصصی درد

مقااالات دکتر غلامرضا رئیسی و دکتر طناز احدی

سایت پزشکان برون مرزی

دست درد

  • کاظم زارع

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی