فروشگاه اینترنتی ایمو چه زیلوم

فروشگاه اینترنتی ایمو چه زیلوم

فروشگاه اینترنتی ایمو چه زیلوم

فروشگاه اینترنتی ایمو چه زیلوم

فروشگاه اینترنتی ایمو چه زیلوم

سرخک

سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۰۷ ب.ظ

علائم بیماری “سرخک” در نوزادان و کودکان و بزرگسالان

سرخک,سرخکان,سرخک در بزرگسالان,سرخک کودکان,سرخک به انگلیسی,سرخک در نوزادان,سرخک چیست,سرخک و سرخجه,مرض سرخکانسرخک کودکان,سرخک در کودکان,درمان سرخک کودکان,علائم سرخک کودکان,بیماری سرخک کودکان,سرخک در کودکان زیر یکسال,عکس سرخک کودکان,تصاویر سرخک کودکان,نشانه های سرخک کودکان,سرخک در نوزادان,علائم سرخک در نوزادان,درمان سرخک در نوزادان,بیماری سرخک در نوزادان,عوارض سرخک در نوزادان,سرخک نوزادان,علایم بیماری سرخک در نوزادان,سرخک چیست,بیماری سرخک چیست,علائم سرخک چیست,واکسن سرخک چیست,علایم سرخک چیست,سرخک و سرخجه در بارداری,سرخک و سرخجه در کودکان,سرخک و سرخجه,علائم سرخک و سرخجه,علائم سرخک و سرخجه در کودکان,تفاوت سرخک و سرخجه,علائم سرخک و سرخجه,فرق سرخک و سرخجه,واکسن سرخک و سرخجه

علائم بیماری سرخک در نوزادان و کودکان و بزرگسالان

به گزارش بی اس ام اس سرخک یک بیماری ویروسی است که بصورت بیماری عفونی در می‌آید. ویروس این بیماری از راه تنفس هوای آلوده به این ویروس وارد دستگاه تنفس گشته و شخص را آلوده می‌سازد. بیشتر بچه‌ها به این بیماری مبتلا می‌شوند تا افراد بزرگ. هر کس یکبار به این بیماری مبتلا گردد برای همیشه در برابر آن مصونیت پیدا می‌کند.

علائم سرخک؛ تب معمولاً زیاد و حدود 40 یا 41 درجه به مدت هفت روز، ترشح از بینی مانند حالت سرماخوردگی، سرفه با گرفتکی بینی و عطسه و گلودرد معمولاً بدون خلط، ورم ملتحمه همراه با قرمزی چشم، ترس از نور، کوفتگی شدید و پیدا شدن جوش‌های قرمز آجری رنگ بعد از سه روز.

درمان سرخک؛ از داروهایی تسکین‌دهنده سرفه، داروهای شستشوکننده چشم و آسپرین برای نقصان تب و برای باز کردن بینی از قطره‌های بازکننده بینی استفاده می‌شود. برای جلوگیری از عفونت‌های ثانویه مانند ابتلای به سینه پهلو و… نیز از آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده می‌گردد.

اطباء سنتی معالجه سرخک را نظیر معالجه سرخجه، مزاج این بیماری را گرم دانسته و بیمار را از خوردن داروها و غذاهای گرم منع نموده‌اند. بعلاوه مصرف مسهل یا داروهای ملین را نیز بسیار مضر دانسته و نوشته‌اند که باید به این گرنه افراد داروهای سرد مزاج و قابض داده شود. مانند تخم خشخاش، تخم کاهو، تخم گشنیز، بنفشه، نیلوفر، عناب و سپستان از هر کدام برای خردسالان یک مثقال و برای بزرگسالان دو مثقال اخذ و جوشانده و روزی دو وعده و چند رو زبه مریض داده شود. برنج نیز غذای مناسبی برای درمان آن می‌باشد.

اما پیشگیری از ابتلاء به بیماری سرخک لازم است برای بچه‌ها تلقیح واکسن تجویز گردد مشروط بر آنکه بعد از هفت تا پانزده ماهگی انجام شود. (نظر متخصصین در اینباره متفاوت است)

منبع:

کتاب طب سنتی سینا، سید مهدی خسروی

سرخک

  • کاظم زارع

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی